DPF filtra pamati
DPF filtrs jeb dīzeļdegvielas daļiņu filtrs nodrošina daudz tīrāku dīzeļdzinēja transportlīdzekļu darbību. Kā tas darbojas? Vai visiem automobiļiem tāds ir? Kā zināt, vai ar šo transportlīdzekļa daļu kaut kas nav kārtībā?
Satura rādītājs
Kas ir DPF filtrs?
Īpašais dīzeļdegvielas filtrs jeb vienkārši DPF ir daļa no dīzeļdzinēja automašīnu izplūdes sistēmas. Tas ir konstruēts un paredzēts, lai filtrētu bīstamos kvēpus.
Lai jūs zinātu, dīzeļdzinēji katru reizi, kad tie sadedzina degvielu, var radīt daudz kvēpu. Šos kvēpus sauc par cietajām daļiņām. Tā ir ļoti smalka viela, kas izraisa vairākas nopietnas veselības problēmas, piemēram, elpošanas problēmas.
DPF galvenais mērķis ir ne tikai filtrēt, bet arī uzglabāt kaitīgos kvēpus, lai palīdzētu samazināt dīzeļdzinēja automobiļu radītās emisijas. Tomēr, tā kā DPF ir ierobežota ietilpība, ir svarīgi šos kvēpus regulāri sadedzināt, lai DPF varētu atjaunoties.
Kad filtrs ir aizsprostots ar kvēpiem, tas var traucēt dzinēja darbību. Diemžēl tas var izraisīt dārgu remonta rēķinu, lai to iztīrītu, vai sliktākajā gadījumā pat nepieciešamību pilnībā nomainīt DPF filtru. Tāpēc nav brīnums, ka daudzi cilvēki bieži jautā par DPF filtriem, jo īpaši tad, kad plāno iegādāties dīzeļdzinēja automašīnu.
Lasiet arī nākamo rakstu: Kaip išvengti nelaimingų atsitikimų naudojant guminius automobilinius kilimėlius
Guminiai automobilio kilimėliai skirti užtikrinti jūsų saugumą tiek kasdien važiuojant į darbą, tiek ilgoje kelionėje. Deja, dėl netinkamo šių priedų naudojimo įvyko keletas nelaimingų atsitikimų. Tačiau dažniausiai kalti būna ne patys kilimėliai.
Vai visiem automobiļiem ir DPF filtrs?
Automašīnām, kas ražotas pēc 2009. gada, ir DPF filtri. Kopš 2009. gada septembra visiem dīzeļdzinēja automobiļiem bija jābūt aprīkotiem ar DPF izplūdes gāzu filtriem, lai novērstu kvēpu izplūdi atmosfērā. Tas ir daļa no Euro 5 standarta dīzeļdzinēja automobiļiem. Tomēr ņemiet vērā, ka ir arī automašīnas, kas ražotas pirms 2009. gada un kurām arī ir DPF filtrs.
Kāds ir DPF galvenais mērķis?
DPF ir tikai viens uzdevums – filtrēt un uzglabāt kvēpus, kas rodas dīzeļdzinējos. Tagad, iespējams, jūs interesē, ko tas dara ar visiem bīstamajiem kvēpiem, ko tas uzkrāj. DPF tos sadedzina augstā filtra temperatūrā, un pēc tam pēc tiem paliek pelnu atlikums. To sauc par reģenerāciju.
Reģenerācija sadedzinās filtrā esošo kvēpu pārpalikumus, tādējādi samazinot bīstamo izplūdes gāzu emisiju un palīdzot novērst melnos dūmus, kas bieži vien parādās no vecākiem dīzeļdzinēja transportlīdzekļiem, kad tie uzņem lielāku ātrumu. Reģenerācijai ir divi veidi: pasīvā un aktīvā.
Kā noteikt, vai ir aizsērējis DPF filtrs?
Ja DPF filtrs ir gandrīz aizsērējis, uz paneļa iedegas DPF brīdinājuma indikators. Tas ir jūsu signāls, lai ar transportlīdzekli veiktu ātru un garu braucienu, lai DPF filtrs sadedzinātu kvēpus, pirms tas ir aizsprostojies uz visiem laikiem.
Vecākiem dīzeļdzinēja transportlīdzekļiem, kas bieži veic daudz lēnu un īsu braucienu, parasti ir aizsērējis DPF filtrs, kuru nepieciešams manuāli atbloķēt vai, vēl sliktāk, pat pilnībā nomainīt. Tāpēc ir svarīgi vienmēr uzraudzīt savu DPF filtru, lai novērstu nopietnākas problēmas nākotnē.